onsdag 22. februar 2012


Intervju om fremtidskonferansen

I disse tre dagene har elevene  fått hørt på inspirenrende foredrag, og vært med i workshops, der man lærer forskjellige ting. Nathalie lysvold og Amalie aardal løtvedt har vært med i workshoppen røde kors. Jeg satt med ned for å høre hvordan de hadde hatt det og hva de tenker om fremtidskonferansen.

Nathalie lysvold, 17 år.

Jeg syntes det har vært en veldig interesangt, vi lærte mange forskjellige redningsmetoder som for eksempel  hvordan man redder folk fra et snø ras. Nathalie forteller videre at de snakket masse om  hvordan ungdommer kunne engasjere seg, og at man kunne melde seg inn i røde kors, hun har selv kanskje tenkt å melde seg inn.

Hun syntes det mest intresangene var foredragene hun har vært på, som hele skolen skulle være med på.

Disse var veldig intresange, men jeg likte best Mads Gilbert sitt foredrag. Det var veldig inspirerende jeg jeg ble veldig imponert over engasjenmange til Mads. Jeg ble rørt til tårer, forteller Nathalie.  Paneldebatten likte jeg og veldig godt, begge disse foredragene  formidlet så bra at man bare måtte fulge med.

Det som var litt morsomt var at de ga pølser fra Bønes til gjestene. Alltids kjekt med en liten vri, begynner å bli litt lei av blomster, er så utgått! I tilegg er jo pølser det brune gullet, som forfatteren Pedro sa, ler Nathalie.




Amalie Aardal Løtvedt (16 år)

Jeg syntes helt ærlig det har vært litt kjedelig, jeg forventet litt mer av workshoppen. Men eller har det jo vært nyttig infotmasjon. Men jeg regner med det blir litt kjekkere når de tar frem anne dukken som de lovte. Men hittil alt i alt så har det vært helt greit, tenkte jeg kanskje melder meg inn om noen år.

Faroritten med fremtiskonferansen var absolutt foredragene, de var veldig bra og inspirerende, mads gilbert var absolutt min favouritt, han var en fantastisk og inspirerende person.

Var morsomt men og litt sært når de ga pølser i gave til gjestene. Men det er bra de viser gavmildhet på veie av nordahl greig vidergående skole, smiler Amalie.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar